do. mrt 28th, 2024
Digital StillCamera

De Vlissingse Schietsport vereniging  “De Fles” In 1968 kwamen enkele enthousiaste Vlissingse schutters bij elkaar en besloten gezamenlijk een vereniging op te richten om in clubverband hun hobby uit te kunnen oefenen.

Als Vlissingers wilden zij het gemeentewapen “de Fles” hoog houden en zodoende is de naam : ”S.V. de FLES” geboren. De afbeelding “de Fles”  in het gemeentewapen is dan ook terug te vinden in het logo van onze vereniging. De vereniging telt momenteel ruim 100 leden. Schietsport vereniging “De Fles” biedt zijn leden de gelegenheid om, uiteraard binnen de gestelde regels, op zijn eigen manier en op zijn eigen niveau, datgene uit de schietsport te halen wat hij of zij voor zichzelf binnen de sport belangrijk vindt. Voor veel mensen geldt de schietsport als een uitstekende manier van ontspanning. Daarnaast geldt voor velen van hen ook dat het sportschieten een discipline is, waarin het trainen van de vaardigheid van belang is. Het opbrengen van een bepaalde rust en de beheersing om tot een goed resultaat te komen. Voor een kleinere groep is het van belang om zich te meten met anderen. Hetzij op regionaal, dan wel landelijk niveau. Voor een selecte groep betekent dit, dat zij zich uiteindelijk gaan meten met de internationale top en op het ultieme, Olympisch niveau. Voor iedere schutter geldt echter dat de sport voorop staat. Schietsport vereniging “de Fles” is aangesloten bij de KNSA, de Koninklijke Nederlandse Schutters Associatie. Sportschieten is een sport voor perfectionisten die niets willen missen. Een sport waar alles in zit, van recreatie tot topsportniveau. Kortom, een sport voor iedereen.

Door